Diş Hastaları Mağdur Oluyor! Hekimsen’den Açıklama
Hekimsen tarafından yapılan açıklamada muayene randevusu alan diş hastalarının mağdur olduğunu belirtti.
Hekimsen, ağız ve diş sağlığı tedavisinde kamuda yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Hekimsen X platformundan konu hakkında şu açıklamayı yaptı, “Sağlık Bakanlığı’nın, kamuda Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri’ne yönelik yönetmeliğini bir türlü yayınlamaması nedeniyle, ADSM, ADSH ve Devlet Hastane’lerinde görev yapan diş hekimlerinin zor durumda kaldığını belirtti. MHRS ile diş hekimlerine randevu alan hastalar, muayene randevusu olmasına rağmen diş tedavisi beklentisi içerisinde oldukları için, hem mağdur olmakta hem de diş hekimlerinin mağdur olmasına neden olmaktadır. Diş hekimlerinin girişimsel işlemler yaptıkları göz önüne alınarak ve hasta muayene-tedavi sürelerinde bilimsel çalışmalar değerlendirilerek MHRS oluşturulmalıdır. Koruyucu Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri’ni hayata geçiremeyen Sağlık Bakanlığı, bir an önce Aile Diş Hekimliği uygulamasını aktif hale getirmelidir. Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri’nin hızlı ve nicelikli olarak değil, nitelikli bir şekilde sunulması önemlidir.” (BSHA – Filmi ve Sağlık Haber Ajansı)